г.Ляхавiчы, вул.Южакова, 19,
тэл./факс (01633) 60948, 64538
e-mail post@lhv.bujkh.by
ВЕРСИЯ ДЛЯ СЛАБОВИДЯЩИХ
Разгляд прэтэнзій і заявак

Аб парадку разгляду прэтэнзій і заявак у КУМПП ЖКГ «Ляхавіцкая ЖКГ».

         Звароты спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг падпадзяляюцца на заяўкі і прэтэнзіі.

Парадак іх разгляду розны.

1. Зварот у абслуговую арганізацыю з просьбай выканаць якія-небудзь платныя паслугі (замяніць змяшальнік і т. Д.) Лічыцца заяўкай на аказанне бытавых паслуг. Гэта можа быць вусны зварот па тэлефоне ці якое паступіла ў ходзе асабістага прыёму, альбо пісьмовы зварот.    

Заяўкі прымаюцца і рэгіструюцца дыспетчарскай службай ЖЭС у дзень паступлення. З грамадзянінам заключаецца заказ-дагавор на аказанне бытавых паслуг. Кошт вызначаецца згодна з прэйскурантам цэн. 

Работы выконваюцца ў тэрміны па дамоўленасці бакоў. Пасля выканання работ у рэгістрацыйным часопісе робіцца адпаведная адзнака. 

2. Зварот у абслуговую арганізацыю па пытанні неаказання ЖКП, альбо аказання яе з недахопамі (напрыклад, нездавальняючая праца полотенцесушителя , адсутнасць ацяплення і інш.), Варта лічыць прэтэнзіяй і разглядаць у адпаведнасці з артыкулам 20 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва- камунальных паслуг ».  

Прэтэнзія можа быць прад'яўлена як у вуснай, так і ў пісьмовай форме. У дадзеным выпадку, вусна заяўленае патрабаванне спажыўца прынята лічыць заяўкай, а пісьмова - прэтэнзіяй, прычым незалежна ў якім выглядзе яно аформлена ( спажывец можа пазначыць прэтэнзію, як заяву або скаргу).

         Парадак разгляду прэтэнзій:

2.1. Прэтэнзія рэгіструецца ў дзень яе падачы і перадаецца упаўнаважанай асобе для арганізацыі выканання .

2.2. Работнік выканаўцы павінен прыбыць да спажыўца (грамадзяніну) не пазней аднаго дня або тэрміну, вызначанага дагаворам (у выпадку аварыі - адразу ж). Няспраўнасці і аварыі, якія ўзнікаюць у начны час, выхадныя і святочныя дні, ухіляюцца адмысловымі аварыйна-тэхнічнымі службамі.

        2.3. Работнік выканаўцы ўсталёўвае факт наяўнасці і прычыны неаказання ЖКП (або аказання з недахопамі). Складае прэтэнзійны акт. У выпадку пацверджання факту, пры наяўнасці тэхнічнай магчымасці і згоды спажыўца, неадкладна забяспечвае належнае аказанне ЖКП.

       2.4. На падставе прэтэнзійнага акта выканаўца задавальняе патрабаванні спажыўца, альбо на працягу 5 дзён накіроўвае ёй матываваны пісьмовы адмову.

        Недахопы аказанай ЖКП павінны быць ліквідаваны выканаўцам у максімальна кароткі тэрмін, тэхналагічна неабходны для іх ліквідацыі, але не пазней месяца з дня прад'яўлення патрабавання, калі іншы тэрмін не вызначаны пагадненнем бакоў.

        Гранічны тэрмін ліквідацыі няспраўнасцяў элементаў будынкаў з моманту іх выяўлення усталяваны нормамі Тэхнічнага Кодэкса ўсталяванай практыкі ТКП 45-1.04-14-2005 (02250) "Тэхнічная эксплуатацыя жылых і грамадскіх будынкаў збудаванняў . Парадак правядзення ». 

       2.5. Калі выканаўца адмовіў у задавальненні патрабаванняў, спажывец мае права:

за свой рахунак арганізаваць правядзенне незалежнай праверкі (экспертызы);

абскардзіць адмову ў судовым парадку;

прыцягнуць да аказання жыллёва-камунальныя паслугі трэціх асоб, калі гэта тэхнічна магчыма, або выканаць работы сваімі сіламі, праінфармаваўшы пра гэта выканаўцы;

патрабаваць ад выканаўцы кампенсацыі кошту выкананых работ і дадатковых выдаткаў.

        3. Зварот грамадзяніна (спажыўца ЖКП) па пытанні неаказання ЖКП, альбо аказання яе з недахопамі, якое паступіла ў вышэйшую арганізацыю, мясцовыя выканаўчыя або распарадчыя органы (Міністэрства, выканкам, Адміністрацыю Прэзідэнта і інш.) Або іншыя арганізацыі, якія не аказваюць жыллёва-камунальныя паслугі, кваліфікуецца як скарга і павінна разглядацца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь "Аб звароце грамадзян і юрыдычных асобаў" (далей - Закон).   

        У адпаведнасці з пунктам 3 артыкула 10 Закона, звароты, якія паступілі ў арганізацыі не якія адносяцца да іх кампетэнцыі : 

          на працягу 5 дзён накіроўваюцца арганізацыям для разгляду ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй з паведамленнем заяўнікаў;

          альбо застаюцца без разгляду па сутнасці з растлумачэннем ў 5-дзённы тэрмін, у якую арганізацыю трэба звярнуцца;

        звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, у 5-дзённы тэрмін вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем парадку іх абскарджання.

Звароты, якія адносяцца да кампетэнцыі арганізацыі, разглядаюцца па сутнасці непасрэдна ў арганізацыі ў тэрмін, устаноўлены заканадаўствам (15-30 дзён).