г.Ляхавiчы, вул.Южакова, 19,
тэл./факс (01633) 60948, 64538
e-mail post@lhv.bujkh.by
ВЕРСИЯ ДЛЯ СЛАБОВИДЯЩИХ
Парадак работы са зваротамі грамадзян

Аб зваротах у пісьмовай і вуснай форме
Пісьмовыя звароты падаюцца нарачным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.
Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.
Звароты падаюцца ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.
Калі для вырашэння пытання, выкладзенага ў вусным звароце, патрабуюцца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўнікам у пісьмовай форме.
Падача заяўнікамі заяў і прапаноў тэрмінам не абмяжоўваецца.
Скаргі могуць быць пададзены заяўнікамі на працягу трох гадоў з дня, калі яны даведаліся ці павінны былі даведацца аб парушэнні іх правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў.
У выпадку , калі гэты тэрмін прапушчаны па ўважлівай прычыне (цяжкае захворванне, інваліднасць, працяглая камандзіроўка і інш.), Наяўнасць якой пацверджана адпаведнымі дакументамі, прадстаўленымі заяўнікам, гэты тэрмін падлягае аднаўленню па рашэнні кіраўніка арганізацыі або індывідуальнага прадпрымальніка, і скарга падлягае разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам. 
 Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
Пісьмовыя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:
· назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
· прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы);
· выклад сутнасці звароту ;
· асабістую подпіс грамадзяніна ( грамадзян ).
Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання.
Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
Да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней аднаго месяца , калі іншы тэрмін не вызначаны заканадаўчымі актамі.   
У выпадку , калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне вызначаных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікі у пяцiдзённы тэрмiн з дня прадаўжэння тэрміну разгляду зваротаў паведамляецца аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці. 
Аб унясенні запісаў у кнігу заўваг і (або) прапаноў
Кніга заўваг і прапаноў вядзецца ў арганізацыі, яе адасобленых падраздзяленнях, размешчаных па-за месцам знаходжання арганізацыі, у індывідуальнага прадпрымальніка, а таксама ў месцах рэалізацыі імі тавараў, выканання работ, аказання паслуг.
Грамадзянінам запаўняюцца рэквізіты кнігі «Дата ўнясення заўвагі і (або) прапановы», «Прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку грамадзяніна», «Адрас месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы), кантактны тэлефон», «Змест заўвагі і (або) прапановы ».
У выпадку , калі ў графе «Утрыманне заўвагі і (або) прапановы» недастаткова месцы для ўнясення ўсёй запісы, да кнігі прыкладаецца асобны ліст, у якім выкладаецца поўны тэкст звароту грамадзяніна. 
Звесткі аб ходзе і выніках разгляду заўваг і (або) прапаноў і адзнака аб напрамку адказу грамадзяніну (дата i рэгiстрацыйны нумар адказу), у тым ліку апавяшчэнні аб падаўжэнні тэрміну разгляду выкладзеных у кнізе заўваг і прапаноў, ўносяцца ў кнігу не пазней за апошні дзень тэрміну разгляду выкладзеных у кнізе заўваг і прапаноў.
Копіі адказаў грамадзянам захоўваюцца разам з кнігай па месцы яе вядзення.
Аб электронных зваротах  
Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - грамадзян), і юрыдычных асоб разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года № 300-3 "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў". 
         Электронны зварот - зварот заяўніка, якое паступіла на адрас электроннай пошты арганізацыі альбо размешчанае на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп'ютэрнай сетцы Інтэрнэт
Электроннае зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах.    
Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінна ўтрымліваць:
· прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку або ініцыялы грамадзяніна;
· адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
· выклад сутнасці звароту ;
· адрас электроннай пошты грамадзяніна .
Электронныя звароты павінны быць разгледжаны ня пазней за 15 дзён са дня рэгістрацыі, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - ня пазней 1 месяца. Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас электроннай пошты, паказаны ў электронным звароце, альбо ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна або месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў ".                                                         
Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):
· выкладзены не на беларускай або рускай мове;
· не ўтрымліваюць прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
· не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрасы яго месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
· ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
· ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
· падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
· змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі КУМПП ЖКГ « Ляхавіцкая ЖКГ»; 
· прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
· пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
· з заяўнікам спынена перапіска .
Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
· - назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
· - поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
· - выклад сутнасці звароту ;
· - прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
· - адрас электроннай пошты .
       Звароты, якія не змяшчаюць гэтых звестак, прызнаюцца ананімнымі і не прымаюцца да разгляду.
Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):
· выкладзены не на беларускай або рускай мове; 
· не ўтрымліваюць прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
· не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрасы яго месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
· ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
· ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
· падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах;
· у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
· прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
· пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
· з заяўнікам спынена перапіска .